Dagens ridtur

Tänkte skriva lite snabbt om dagens ridturer för mamma väntar på mig, vi ska se did you hear about the morgans. Men iaf, jag började med att rida Fanny idag och hon var otroligt lugn! Jag blev helt chockad över hur lugn och sansad hon var i traven idag, vi jobbade lite lätt i skritt och trav till att börja med och sen galopperade vi uppför galoppbacken som är ett par hundra meter två gånger. man ser på hennes hals att hon har satt muskler på rätt ställe nu genom att jobba med ryggen.

Olga var väldigt väldigt tittig, hon fick för sig att hon inte skulle gå förbi en hund som stod o skällde, så till slut fick jag till o med hoppa av o leda henne fast sen när vi kommit förbi den så gick det bättre. Hon var piggare idag än igår fick även ett litet frispel i galoppen av någon fågel eller nåt vid vägkanten. Det gäller att hålla i sig!

Så, det var väldigt kort om dagens ridturer, slänger upp ett par bilder från idag (äntligen fick jag tag på en kamera som funkade hyffsat)

Fannys panna, så fin!


Hon har satt så fina muskler på ovansidan halsen nu, det tog ca 1 ½ år..men det är det värt!
Såhär såg hon ut förut, se nedan:

Såhär klen var hon för 1 ½ år sen, det är roligt att man ser skillnad på de man kämpat på i 1 ½ år.


Fanny i hagen!


Olga uppifrån, tog en bild när vi red!


Lilla olga i hagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0