Kvällstur med Olga

Jobbet gick bra jag jobbade som sagt fram till 17 och sen bar det iväg till stallet igen efter middagen!
Jag hade mockat o gjort allting klart för kvällen så det var bara olga kvar att rida. Hon var så söt idag för hon var inte alls lika rädd och hon jobbade fint i form när jag bad henne. Givetvis försökte hon komma undan och blev lite lat som emma hade förklarat att hon kunde bli men hon gav sig mer o mer. Tänk vilken skillnad det är att rida olika hästar. Det var så skönt att verkligen kunna arbeta med säte och skänklar i galoppen utan att behöva dra stopp på hästen samtidig (syftar på bunnysen). Det kan vara bra med lite omväxling i ridningen.

Imorn är det som sagt dags för Träning kl 21.00 på Sundsvalls Ridklubb (kungsnäs) med Fanny. Olga tänkte jag rida ut på någon gång under dagen.

En bild på Olga när hon stod på gången idag kommer här!


Hon vägrade stå still så det blev ett "älgkort" med stor huvud, lovar att ta ett bra kort snart som visar hur fin hon är på riktigt!

Nyfiken heeest!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppla Polle :D

2010-04-06 @ 22:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0