Solig vårdag!

Söndagar för mig brukar se ut som jag sa i detta förra inlägget, att jag tillbringar hela dagen i stallet. Jag åkte dit vid halv 12-12 och kom hem kl 17. Under den tiden hann jag
*Packa 12 hösäckar
*Mocka 3 boxar
*Fylla vatten i 2 hagar
*Fylla vatten i boxarna
*Blanda kraftfoder
*Rida två hästar

Jag red både Fanny och Olga i skogen idag också precis som igår. Jag ska köra igång med riktig konditionsträning för Fanny nu när det går att galoppera uppför skogsbackarna.  Vi tog 2 galopper upp för ena backen och en galopp uppför den andra. (Backarna är väldigt långa). Fanny jobbae på bra men blev lite pigg uppför backarna o ville gärna springa ifrån mig och sig själv för att busa istället för att jobba så att det blir jobbigt. Så fort fanny tycker att nåt är jobbigt ökar hon farten o försöker komma undan, det är hennes svaghet. Men förutom det så jobbade hon kanon bra i form i alla gångarter, till o med galoppen.



Som ni ser på filmen så närmar sig vattnet ju längre ner på vägen man kommer. Det är ljungan som rinner där, så stallet ligger väldigt nära ljungan. Det är jätte mysigt när det är så soligt och fint som det var idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0