Dagens tävling i ånge

Idag var det tävling i ånge. Det var ganska konstigt väder, mycket fuktigt och varmt fast ändå inte speciellt soligt. Men fanny tyckte iaf att det var varmt, det märktes på henne när vi tog ut henne ur transporten att hon var lite "loj".
Men när jag började rida fram kändes hon helt perfekt. Hon var inte för pigg eller för seg, inte för att det skulle finnas någon risk att fanny är för seg...
Jag startade först i 1m klassen vilket resulterade i jobbigt spring mellan häst o bana för att hinna med sig men det gick bra efter en lång väntan. Kan inte säga att det var den snabbaste tävlingen jag varit på precis.
Men fanny skötte sig bra i första klassen, tyvärr petade hon ner hinder nummer två. Fråga mig inte varför, hon var lite slarvig bara.

I 110cm klassen var det däremot ingen väntan, där gick allt som på räls! Banan bestod av ganska många böjda spår och det är kanon för mig o fanny för då tänker inte jag på galoppsprången och avståndet till kommande hinder. Annars vill jag lätt grejja för mycket med händerna och det blir aldrig ett bra resultat. Rida med benen är vad som gäller på hästarna, även de pigga.

Men såklart så rev vi hinder nummer 7 som var på rakt spår, 6 galoppsprång efter en oxer där vi tog 5 galoppsprång istället. Fanny blev lite lång i kroppen och hann inte trycka ihop sig innan hindret.

Men vilken kanonrunda bortsett från det! Jubel jubel från min sida till Fanny! Hon blir bara finare o finare.
Jag hoppas snart på en 120 runda :)

Ett filmklipp från 110cm klassen kommer här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0