Dagens tävling i östjämten

Hej! Nu är jag hemma från dagens tävling i östjämten, hammarstrand.

Vi åkte från stallet halv 8 och var framme på tävlingen vid halv 10 ungefär, vägen dit var så otroligt dålig. Gupp, gupp och ännu flera gupp. Men när vi väl var framme och mamma lastade ut Fanny ur transporten medan jag gick banan till 1m klassen så var hon redan på tårna. Hon var extra pigg idag när det var utetävling, och det blåsiga, kalla vädret gjorde inte saken bättre. Det märktes att hon hade saknat tävlingarna nu när det har varit uppehåll en hel månad.

På framridningen till första klassen var hon väldigt pig och ville gärna ligga på bettet för att kunna öka farten så fort hon såg ett hinder. Det var bara för mig att hålla en låg stadig hand och hålla skänklarna om, hur fort det än gick. Hon måste lära sig att se avstånden, att backa upp mot hindren så att hon klarar sig över och vara lite mer uppmärksam på uppgiften jag ger henne. Det märktes på banan att hon var pigg för hon ville helst bara springa iväg när hon såg hindren och man kan säga att det gick fortare o fortare efter varje hinder. Hon hade alltså int koncentrationen med sig o lekte mest igenom banan istället för att backa upp mot hindret så att hon får kraften att hoppa och lyfta på benen. Vi rev 3 hinder pga av detta. Men av dett lärde hon sig något.

Det smällde nog rätt rejält i benen på henne när hon rev i första klassen för i andra klassen som var 110cm backade hon upp bättre mot hindren, sökte avståndet och gjorde allt för att klara uppgiften, alltså ta sig över hindren felfritt.
Det var precis vad hon gjorde. Vi klarade alla 13 hinder med två kombinationer med 0 fel i båda faserna. Vi har aldrig haft noll fel i båda faserna förut, har alltid fått något riv i omhoppningen.
Så jag är så otroligt nöjd över henne och hennes insats idag på första utetävlingen. Hon gjorde det vi övat på i flera veckor nu!! Jag är så tacksam och glad, min lilla prinsessa :'). Hon är det bästa som finns.

Lägger upp en film från 110cm klassen där vi hade noll fel i båda faserna här nedan.


Haha lyssna på pappa, han ser inte så bra igenom telefonen/kameran så han frågar mamma efter varje hinder om jag klarar det haha.

Kommentarer
Postat av: danni

gud vad roligt, stort grattis!!

2010-05-02 @ 23:12:57
URL: http://blog.st.nu/dannidaniela
Postat av: Carro

titta vilken som har hittat hit :D om inte... TADAAAAh CARROOOO! hihi, hasse är så rolig!

2010-05-08 @ 09:30:27
URL: http://silverbern.bloggagratis.se
Postat av: Isabelle

Danni: Tack så mycket :D

Carro: haha härligt carro! Jag hoppas att du följer den flitigt ;)

2010-05-08 @ 13:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0