Tävling SFRK, seger!

Idag kom den efterlängtade första placeringen!!

Dagen började med 1 m för mig och Fanny. Fanny var på tårna direkt när vi tog ut henne ur transporten och det höll även i sig på framridningen, framhoppningen och banan. Men hon skötte sig galant, lyfte på fötterna som hon skulle och la i en extra växel för att kamma hem en seger som vi gjorde idag! Vi blev alltså etta i 1m klassen! wihoo

I 110 cm klassen var hon fortfarande pigg men hon blir alltid tröttare efter att ha gått en klass så jag hoppade inte fram så mycket utan sparade på hennes hopp. Jag tog två hinder på framhoppningen innan vi gick in på banan. Hon skötte sig bra! Vi höll ett bra tempo och Fanny lyssnade på mig. Hon tog för sig och hoppade av både stort och nära. Det är hennes problem att vi ligger fel, det är hon som ska lösa det. Jag ska bara styra och hålla ett bra tempo med en stabil hand och skänkel.

Lägger upp filmerna från klasserna här nedanför!

1m klassen, första placering!



110 cm klassen, 4 fel (ett riv ut ur kombinationen)






Kommentarer
Postat av: Danni

Snäva svängar i omhoppning, jag blev nervös fast att jag visste att det gick bra. Tufft gjort!

2010-05-24 @ 14:28:43
URL: http://blog.st.nu/dannidaniela
Postat av: Ia

Grattis! till segern Isabelle.

Det ser ut att vara en fin häst du har.

Tuffa svängar!

Lycka till i helgen!!!!



2010-05-26 @ 12:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0